Jako každý rok se i letos sešli nadšení pozorovatelé ze širokého okolí, aby pod rouškou tmy ulehli na hvězdárenské louce a společně číhali na krásné Perseidy, jejichž aktivita právě večer 12. srpna vrcholila. Ti, kteří spatřené meteory počítali, hlásili za večer až 29 perseid, což je číslo vskutku krásné. K vidění ovšem nebyly jen „padající hvězdy“, v kopuli hlavní budovy byla také možnost dalekohledem sledovat Měsíc, jasné hvězdy a okolo jedenácti hodin i Saturn.
„Troufám si říci, že se akce velmi vydařila. Děkujeme všem za návštěvu a těšíme se na další ročník,“ dodává nakonec ředitel hvězdárny.
Byla zahájena stavba nové budovy Kulturně-kreativního centra (KKC), která vyroste na místě někdejších garáží u ulice J. K. Tyla. Ty už byly srovnány se zemí a nyní se pokračuje v budování hlubokých základů. KKC nabídne především mládeži prostor pro tradiční i netradiční vzdělávací akce. Nejen mládež bude mít zde, v KKC vybaveném adekvátně zařízenými prostory nejen učeben a pracoven, ale také laboratoří možnost se experimentálně i prakticky na vědě a výzkumu podílet. Objekt by měl začít sloužit veřejnosti od konce roku 2025.
Hvězdárnu zde můžete sledovat pod jménem astro_hvm a mít tak sice méně odbornou, ale zato přístupnější formu informování nejširší veřejnosti o naší činnosti jako na dlani.
Podle harmonogramu realizace projektu proběhlo 18. března 2010 pracovní koordinační setkání projektových týmů obou partnerů. Setkání se uskutečnilo v prostorách hlavního přeshraničního partnera, Kysucké hvězdárny v Kysuckom Novom Meste.
Hlavním cílem setkání, kterého se zúčastnilo 9 členů projektového týmu, bylo upřesnit a koordinovat realizaci projektu a rozsah zapojení a úkolů projektových týmů žadatele a jeho hlavního příhraničního partnera. Kromě termínů konkrétních akcí a jejich náplně jsme se zabývali také přípravou důležité aktivity projektu, a to terénním mapováním, jeho organizací a řízením, včetně efektivní správy výstupů i technických parametrů tištěných výstupů a webové aplikace.
Diskutovali jsme také nad obsahovou náplní závěrečné konference a plánovaného jednodenního školicího kurzu se zaměřením na marketing kulturně-vzdělávacích institucí v oblasti cestovního ruchu. Samozřejmou součástí byla také diskuze a vzájemné informování o administrativních a účetních záležitostech a souvislostech projektu včetně postupů při nákupu služeb a zboží.
Koordinační setkání jednoznačně naplnilo svůj cíl a členové projektového týmu začali realizovat dohodnuté aktivity a činnosti podle harmonogramu, případně v nich pokračovali.
autor: Libor Lenža