Na hvězdárně se nyní stále něco děje – ale co přesně? Hlavní a největší částí modernizace hvězdárny je KKC, kromě toho nám ale přibyly nové kopule, renovuje se kamerová technika a mnoho dalšího...
S blížícím se koncem roku bych rád nabídl krátké ohlédnutí za činností astronomického kroužku a klubu v letošním školním roce. Orientace podle školního roku je sice trochu zavádějící, protože během jednoho kalendářního roku jeden školní rok končí a další začíná, ale v praxi to příliš nevadí. Pracujeme totiž převážně se stejnými dětmi, které se k nám pravidelně vracejí. Proto si dovolím zmínit i několik aktivit z předchozího školního roku.
Jako každý rok se i letos sešli nadšení pozorovatelé ze širokého okolí, aby pod rouškou tmy ulehli na hvězdárenské louce a společně číhali na krásné Perseidy, jejichž aktivita právě večer 12. srpna vrcholila. Ti, kteří spatřené meteory počítali, hlásili za večer až 29 perseid, což je číslo vskutku krásné. K vidění ovšem nebyly jen „padající hvězdy“, v kopuli hlavní budovy byla také možnost dalekohledem sledovat Měsíc, jasné hvězdy a okolo jedenácti hodin i Saturn.
„Troufám si říci, že se akce velmi vydařila. Děkujeme všem za návštěvu a těšíme se na další ročník,“ dodává nakonec ředitel hvězdárny.
V priestoroch Hvezdárne vo Valašskom Meziříčí sa 27. 5. 2010 uskutočnil kurz Marketing v cestovnom ruchu.
Odborná lektorka s dlhoročnou praxou v oblasti cestovného ruchu a marketingu v dopoludňajšej časti poskytla základný prehľad o technikách a špecifikách marketingu so špecializáciou na prihraničnú oblasť.
Program bol rozdelený do niekoľkých blokov. Dopoludňajší blok sa skladal z týchto častí: základy marketingu, rôzne definície marketingu, vízie do budúcnosti, reakcie firiem v súčasnom svete, kvalita marketingu, marketingové plánovanie, marketingová stratégia, marketingový výskum, marketing a informačné technológie, nástroje marketingu cestovného ruchu, propagačný mix – reklama, publicita, public relation, podpora predaja, cena služieb, programovanie a vytváranie balíčkov, spolupráca medzi kultúrnymi organizáciami a výhody spolupráce, informačné a komunikačné technológie, špecifiká marketingu cestovného ruchu, návštevník a jeho voľba, špecifiká služieb v cestovnom ruchu, marketingový mix 8P, vplyvy IKT na marketing cestovného ruchu, špecifiká služieb v cestovnom ruchu, návštevník a jeho voľba, špecifiká produktov cestovného ruchu, vybrané aplikácie cestovného ruchu, nástroje marketingu cestovného ruchu, výhody spolupráce, technológia je prostriedkom, informačné a komunikačné technológie.
Popoludňajší blok bol venovaný marketingu v praxi: vybrané aplikácie v cestovnom ruchu, paretovo pravidlo, propagačné materiály inštitúcií a ich náležitosti, internetová prezentácia, propagácia a prezentácia telefonickou formou alebo ako správne telefonovať, ako pripraviť marketingový plán, na čo nezabudnúť pri plánovaní a realizácii reklamnej kampane, dôležitosť vyhodnotenia reklamnej kampane.
Pre 31 účastníkov kurzu bola dôležitá najmä popoludňajšia časť. Zástupcovia štyroch prihraničných hvezdární, dvoch úradov samosprávnych krajov, osvetových zariadení, múzeí, knižníc, domov kultúry, informačného centra a strednej školy cestovného ruchu si mohlo navzájom odovzdávať svoje skúsenosti z oblasti marketingu a jeho využitia pre rozvoj svojich inštitúcií. Dôležitou časťou kurzu boli aj diskusie počas krátkych prestávok v programe.
Prerokovali sme ďalšie možnosti spolupráce prihraničných kultúrnych organizácií v oblasti vzdelávania, výstavníctva, odborných programov.
RNDr. Ján Mäsiar v Kysuckom Novom Meste 1. 6. 2010
autor: Libor Lenža