Zřizovatelem organizace je

03.06.2024
Neformální setkání partnerů klíčového projektu Hvězdárny Valašské Meziříčí

Poslední květnovou středu roku 2024 se v areálu Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o. uskutečnilo setkání partnerů projektu Kulturního a kreativního centra – Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. V současné době finišují přípravy pro zahájení samotné stavby nového objektu, ale stejně tak se snažíme nacházet a rozvíjet spolupráci s řadou partnerů, kteří nám mohou s činností v nových prostorách pomoci.

Nacházíte se: Úvodní » Aktuality AK » Kosmická agentura se otevírá českým organizacím

Kosmická agentura se otevírá českým organizacím

06.04.2009

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky informovalo o výzvě Evropské kosmické agentury v rámci pobídkového schématu k účasti organizací z České republiky na mezinárodních vědeckotechnických projektech.

České firmy, univerzity a vědecké instituce mohou podat projektový záměr ve všech technologických oblastech relevantních k činnostem Evropské kosmické agentury.

Předmětem této výzvy jsou:

• aktivity vedoucí k vytvoření leteckého hardware – upřednostňovány budou ty, které se týkají technologií používaných v ESA pro vývoj družic a raket, senzorů nebo generických technologií s možností dalších využití;
  • výzkumné a vývojové aktivity (včetně realizačních studií), jejichž výsledkem budou produkty (hardware nebo software), služby, realizovatelné technologie nebo generické technologie s možností dalších využití;
  • přípravné aktivity (tj. studie, průzkumy trhu či požadavků zákazníků) s cílem pozdvihnout konkurenceschopnost České republiky v povinných i volitelných programech Evropské kosmické agentury, do kterých se Česká republika přihlásila.

Seznam volitelných programů s českou účastí:

GSTP – General Support Technology Programme, Period 5, 2009-2013, ARTES – Advanced Research in Telecommunication Systems (Element 1, Preliminary Studies and Investigations, 2009-2013 (ARTES 1); Element 3-4, ESA Telecom – Products, 2009-2013 (ARTES 3-4), Element 10, Satellite Communication for Air Traffic Management (ARTES 10 – Iris), Element 20, Integrated Applications Promotion (ARTES 20 – IAP)), EOEP – Earth Observation Envelope Programme, 3rd Period, GMES – Global Monitoring for Environment and Security, Space Component Programme, 2009-2018, MTG – Meteosat Third Generation Space Segment Development Programme, 2009-2020, FLPP (SDT) – Future Launchers Preparatory Programme (System, Demonstrators and Technology activities), 2009-2012, ELIPS – European Programme for Life and Physical Sciences and Applications in Space, 2008-2012, ETHE – European Transportation and Human Exploration Preparatory Activities Programme, Slice of the European participation in the International Space Station (ISS) Development programme, 2009-2012, EGEP – European Global Navigation Satellite System Evolution Programme, 2009-2011, PRODEX – Scientific Experiment Development Programme, 2009-2010.

Zájemci jsou touto výzvou vyzýváni k podání projektových záměrů v kategorii:

• letecký hardware s cenou nižší a rovnou 1 mil. €,
  • výzkumné a vývojové aktivity s cenou nižší a rovnou 200 tis. €,
  • přípravné aktivity s cenou nižší a rovnou 100 tis. €.

Pro tuto výzvu je celkem určeno 2,5 mil €. V rámci této výzvy budou posuzovány jen návrhy firem a organizací sídlících na území České republiky. Mohou být, v ospravedlnitelných případech, hodnoceny také projekty konsorcií částečně složených z firem a organizací z jiných členských států ESA, tyto firmy a organizace však nemohou vykonávat stěžejní aktivity navrhovaného projektu. Tato výzva se netýká vzdělávacích a osvětových aktivit.

Podrobnější informace najdou zájemci o účast v projektech na níže uvedené internetové adrese.

Zdroj: http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/prvni-vyzva-esa