Logo veřejné zakázky a poptávky

10.03.2017
Jak si hrát na vědce!

Dne 8. března 2017 se v učebně hvězdárny potkali pedagogové z mateřských škol z okolí Valašského Meziříčí a Nového Jičína (Zubří, Rybí, Kopřivnice). Cílem tohoto setkání bylo další vzdělávání tzv. DVPP (doplňkové vzdělávání pedagogických pracovníků).

21.02.2017
Pololetní a jarní prázdniny na hvězdárně

V únoru jsme připravili dvě akce pro školáky, kteří měli pololetní a jarní prázdniny. Na 2. a 3. února jsme si připravili večerní astronomické pozorování pro rodiče s dětmi. Čtvrtek 16. února pak mohli žáci základních škol (v případě zájmu i jejich rodiče) strávit na hvězdárně s programovatelnými roboty.

28.11.2016
Planetární hrátky

Na 19. a 20. prosince 2016 jsme pro žáky 1. – 5. tříd základních škol připravili nový typ programu doplňkového vzdělávání v rámci projektu Planetární hrátky. Projekt je zaměřený na rozvoj vzdělávání, motivace a zájmové činnosti v oblasti poznávání svého okolí a přírody. Zkouší jiný přístup k výuce a seznamování se základními zákonitostmi přírody, navazuje na zkušenosti dětí daného věku a dále podněcuje jejich tvořivost a využívá prvky praktické činnosti, zapojení samotných účastníků do výkladu.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Večerní pozorování pro veřejnost

Večerní pozorování pro veřejnost

Z důvodu oprav centrální kopule provádíme od 6. března pozorování večerní oblohy v areálu hvězdárny za pomoci přenosných dalekohledů.

Astronomická pozorování pro veřejnost se konají každý pracovní den. Začátky programů se v jednotlivých měsících liší – viz následující tabulka:

měsíc v roce začátek pozorování
leden, listopad, prosinec v 18:00
únor, březen, říjen v 19:00
duben, květen v 20:30
červen, červenec, srpen v 21:00
září v 20:00

Program v hlavní kopuli hvězdárny je doplněn výkladem odborného pracovníka, předpokládaná délka pozorování je 90 minut. Po obvodu kopule jsou znázorněna zvířetníková souhvězdí, kterými se během roku pohybuje Slunce a planety. Polohy těchto objektů (fotografie na magnetických fóliích) zhruba odpovídají jejich skutečné poloze na obloze.

V případě nepříznivého počasí se můžete zůčastnit náhradního programu - exkurze v protorách hvězdárny.