Logo veřejné zakázky a poptávky

02.05.2017
eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

Na začátku roku 2017 se Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, stala oficiálním partnerem a vydavatelem nového elektronického časopisu eMeteorNews. Periodikum vychází v anglickém jazyce a má sloužit jako rychlá komunikační platforma pro amatérské i profesionální pozorovatele meteorů z celého světa.

25.04.2017
Poznávejme svět světlem

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. připravila pro děti z mateřských škol a žáky prvního stupně základních škol nový program plný světla, stínu, barev a hlavně pokusů.

27.03.2017
O slunci, vzduchu a vodě

V minulém týdnu proběhla v mateřské škole v Ratiboři premiéra vzdělávacího programu pod názvem O slunci, vzduchu a vodě. A jak to v Ratiboři probíhalo?

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Večerní pozorování pro veřejnost

Večerní pozorování pro veřejnost

Z důvodu oprav centrální kopule provádíme od 6. března pozorování večerní oblohy v areálu hvězdárny za pomoci přenosných dalekohledů.

Astronomická pozorování pro veřejnost se konají každý pracovní den. Začátky programů se v jednotlivých měsících liší – viz následující tabulka:

měsíc v roce začátek pozorování
leden, listopad, prosinec v 18:00
únor, březen, říjen v 19:00
duben, květen v 20:30
červen, červenec, srpen v 21:00
září v 20:00

Program v hlavní kopuli hvězdárny je doplněn výkladem odborného pracovníka, předpokládaná délka pozorování je 90 minut. Po obvodu kopule jsou znázorněna zvířetníková souhvězdí, kterými se během roku pohybuje Slunce a planety. Polohy těchto objektů (fotografie na magnetických fóliích) zhruba odpovídají jejich skutečné poloze na obloze.

V případě nepříznivého počasí se můžete zůčastnit náhradního programu - exkurze v protorách hvězdárny.