Logo veřejné zakázky a poptávky

09.02.2018
Nový experimentální program Atmosféra a vakuum

V závěru roku 2017 se nám také díky finančnímu příspěvku Nadace Tomáše Bati podařilo rozšířit sadu pomůcek pro experimentální programy. Od druhého pololetí školního roku 2017/2018 proto zařazujeme do naší nabídky pořad pro druhý stupeň základních škol a střední školy s názvem „Atmosféra a vakuum“, který na základě pokusů se sníženým tlakem demonstruje vlastnosti zemské atmosféry.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Programový letáček

Programový letáček

Doslova „pupeční šňůrou“ mezi Hvězdárnou Valašské Meziříčí a jejími návštěvníky se stal v roce 1976 programový a informační letáček, vydávaný pravidelně jednou měsíčně. Jeho první číslo spatřilo světlo světa v květnu 1976.

Jak vypadala jeho titulní strana Vám napoví připojený obrázek. V počátcích vydávání letáčku se jednalo především o poskytování informací o akcích, pořádaných hvězdárnou, později přibývalo stále více aktuálních a přehledových článků z astronomie a kosmonautiky. První dva ročníky měly na titulní straně jednotnou kresbu, od roku 1978 se zde objevovaly ilustrační obrázky. Od roku 1992 bylo možné publikovat černobílé obrázky, které na titulní straně postupně vystřídaly dlouhou dobu uveřejňované kresby, tzv. pérovky. Barevná obálka letáčku byla naším přáním, ale vzhledem k vysokým finančním nákladům nebyla dlouho dostupná. Situace se změnila od června 2008, kdy nejen na titulní straně, ale i uvnitř letáčku jsou publikovány ilustrační barevné obrázky.

Za uplynulých téměř 40 let je to úctyhodná „hromada“ papíru, ale především informací a obrázků, vydávající svědectví o postupu našeho úsilí při poznávání tajemství vesmíru. A také dokumentující tu spoustu akcí, které pracovníci Hvězdárny Valašské Meziříčí připravili pro své návštěvníky. Přestože v současné době může veřejnost získávat informace jinými modernějšími cestami (např. přes internet), o letáček v tištěné podobě je stále ještě zájem.

Od roku 1996 se programový letáček Hvězdárny Valašské Meziříčí stal rovněž „informátorem“ nově vzniklé Valašské astronomické společnosti.

Letáčky 2018

Letáčky 2017

pdf

prosinec 17 (pdf, 1,9 MB)

pdf

listopad 17 (pdf, 1,6 MB)

říjen 17 (pdf, 2,0 MB)

září 17 (pdf, 2,3 MB)

léto 17 (pdf, 2,0 MB)

červen 17 (pdf, 2,0 MB)

květen 17 (pdf, 1,9 MB)

duben 17 (pdf, 2,1 MB)

březen 17 (pdf, 1,8 MB)

únor 18 (pdf, 2,1 MB)

únor 17 (pdf, 1,8 MB)

leden 18 (pdf, 1,9 MB)

leden 17 (pdf, 1,8 MB)

Starší vydání najdete v našem archivu.