Logo veřejné zakázky a poptávky

10.03.2017
Jak si hrát na vědce!

Dne 8. března 2017 se v učebně hvězdárny potkali pedagogové z mateřských škol z okolí Valašského Meziříčí a Nového Jičína (Zubří, Rybí, Kopřivnice). Cílem tohoto setkání bylo další vzdělávání tzv. DVPP (doplňkové vzdělávání pedagogických pracovníků).

21.02.2017
Pololetní a jarní prázdniny na hvězdárně

V únoru jsme připravili dvě akce pro školáky, kteří měli pololetní a jarní prázdniny. Na 2. a 3. února jsme si připravili večerní astronomické pozorování pro rodiče s dětmi. Čtvrtek 16. února pak mohli žáci základních škol (v případě zájmu i jejich rodiče) strávit na hvězdárně s programovatelnými roboty.

28.11.2016
Planetární hrátky

Na 19. a 20. prosince 2016 jsme pro žáky 1. – 5. tříd základních škol připravili nový typ programu doplňkového vzdělávání v rámci projektu Planetární hrátky. Projekt je zaměřený na rozvoj vzdělávání, motivace a zájmové činnosti v oblasti poznávání svého okolí a přírody. Zkouší jiný přístup k výuce a seznamování se základními zákonitostmi přírody, navazuje na zkušenosti dětí daného věku a dále podněcuje jejich tvořivost a využívá prvky praktické činnosti, zapojení samotných účastníků do výkladu.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Programový letáček

Programový letáček

Doslova „pupeční šňůrou“ mezi Hvězdárnou Valašské Meziříčí a jejími návštěvníky se stal v roce 1976 programový a informační letáček, vydávaný pravidelně jednou měsíčně. Jeho první číslo spatřilo světlo světa v květnu 1976.

Jak vypadala jeho titulní strana Vám napoví připojený obrázek. V počátcích vydávání letáčku se jednalo především o poskytování informací o akcích, pořádaných hvězdárnou, později přibývalo stále více aktuálních a přehledových článků z astronomie a kosmonautiky. První dva ročníky měly na titulní straně jednotnou kresbu, od roku 1978 se zde objevovaly ilustrační obrázky. Od roku 1992 bylo možné publikovat černobílé obrázky, které na titulní straně postupně vystřídaly dlouhou dobu uveřejňované kresby, tzv. pérovky. Barevná obálka letáčku byla naším přáním, ale vzhledem k vysokým finančním nákladům nebyla dlouho dostupná. Situace se změnila od června 2008, kdy nejen na titulní straně, ale i uvnitř letáčku jsou publikovány ilustrační barevné obrázky.

Za uplynulých téměř 40 let je to úctyhodná „hromada“ papíru, ale především informací a obrázků, vydávající svědectví o postupu našeho úsilí při poznávání tajemství vesmíru. A také dokumentující tu spoustu akcí, které pracovníci Hvězdárny Valašské Meziříčí připravili pro své návštěvníky. Přestože v současné době může veřejnost získávat informace jinými modernějšími cestami (např. přes internet), o letáček v tištěné podobě je stále ještě zájem.

Od roku 1996 se programový letáček Hvězdárny Valašské Meziříčí stal rovněž „informátorem“ nově vzniklé Valašské astronomické společnosti.

Letáčky 2017

Letáčky 2016

pdf

prosinec 16 (pdf, 2,0 MB)

pdf

listopad 16 (pdf, 2,2 MB)

říjen 16 (pdf, 2,2 MB)

září 16 (pdf, 1,9 MB)

léto 16 (pdf, 2,3 MB)

červen 16 (pdf, 1,9 MB)

květen 16 (pdf, 1,9 MB)

duben 16 (pdf, 1,8 MB)

březen 17 (pdf, 1,8 MB)

březen 16 (pdf, 1,9 MB)

únor 17 (pdf, 1,8 MB)

únor 16 (pdf, 1,6 MB)

leden 17 (pdf, 1,8 MB)

leden 16 (pdf, 2,1 MB)

Starší vydání najdete v našem archivu.