Logo veřejné zakázky a poptávky

02.05.2017
eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

Na začátku roku 2017 se Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, stala oficiálním partnerem a vydavatelem nového elektronického časopisu eMeteorNews. Periodikum vychází v anglickém jazyce a má sloužit jako rychlá komunikační platforma pro amatérské i profesionální pozorovatele meteorů z celého světa.

25.04.2017
Poznávejme svět světlem

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. připravila pro děti z mateřských škol a žáky prvního stupně základních škol nový program plný světla, stínu, barev a hlavně pokusů.

27.03.2017
O slunci, vzduchu a vodě

V minulém týdnu proběhla v mateřské škole v Ratiboři premiéra vzdělávacího programu pod názvem O slunci, vzduchu a vodě. A jak to v Ratiboři probíhalo?

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » WEB hvězdárny součástí českého kulturního dědictví

WEB hvězdárny součástí českého kulturního dědictví

15.09.2009

V květnu 2008 zprovoznila Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nové internetové stránky. Ve spolupráci s odbornými pracovníky hvězdárny je navrhla a vytvořila společnost WebConsult.cz – Internet & Marketing, s. r. o. Postupně byly internetové stránky zaplněny aktuálními informacemi pro naše návštěvníky, ale i další zájemce o astronomii. Najdete zde nejen přehled akcí, které jsme pro Vás připravili, ale také přehled zajímavých informací z astronomie, kosmonautiky, meteorologie apod.

Díky vyšší technické úrovni stránek a hlavně díky kvalitnímu obsahu, který pravidelně aktualizují pracovníci hvězdárny, se zvýšilo hodnocení Google Pagerank na hodnotu 6. Co to znamená? Zjednodušeně řečeno, Pagerank je číslo, které vyjadřuje, jak vyhledávač Google hodnotí každou stránku, kterou zná. Pagerank nabývá hodnot od nuly do deseti. „Šestka už je taková nižší šlechta. Mít web s hlavní stránkou s pagerankem 6 v českém prostředí zpravidla vyžaduje vytrvalé úsilí či výjimečný nápad.“ (viz například http://pagerank.yuhu.cz/).

Počátkem září 2009 se na nás obrátili pracovníci oddělení archivace webu Národní knihovny České republiky. Sdělili nám, že námi vydávané internetové stránky http://www.astrovm.cz vyhodnotili jako kvalitní zdroj informací, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví. V praxi to znamená, že obsah našeho webu bude několikrát ročně archivován a zůstane tak uchován i pokud by byla činnost stránek v budoucnu ukončena. Záznam o stránkách se stane součástí katalogu Národní knihovny a bude zařazen do České národní bibliografie.

Toto je pro nás velmi potěšitelná informace, která nás navíc zavazuje k ještě lepší práci nejen v oblasti internetové prezentace a webových stránek. Na nás nyní bude, aby se kvalita webu i nadále udržovala na vysoké úrovni, abychom si uchovávání obsahu našich internetových stránek se snadno zapamatovatelným názvem www.astrovm.cz jako součásti českého kulturního dědictví zasloužili.

Na závěr ještě připomeňme, že Hvězdárna Valašské Meziříčí slouží široké veřejnosti již od roku 1955. Ve své činnosti navázala na soukromou Ballnerovu hvězdárnu z roku 1929, která je nedílnou součástí areálu hvězdárny.